Ale o co chodzi?

4 List

Nie zamierzam nikogo przekonywać, nie podejmę jałowej dyskusji. Jak mawiał Stachura – kto rozumie, ten rozumie, kto nie rozumie, ten nie zrozumie.

Przeszedłem długą drogę. Pewnego dnia zrozumiałem, że mogę zadawać pytania. Zadałem sobie ważne pytania i zacząłem szukać wiedzy, nauczycieli, tekstów, samopoznania. W końcu znalazłem na nie odpowiedzi. Nie wszystkie. I nie wszystkie pytania jeszcze postawiłem. W tym miejscu będę je zbierał.

Jeśli miałbym się określić światopoglądowo to, no cóż, jestem gnostykiem. Wiedza wyzwala. Wiedza pozwala się nie bać. Jest więc potęgą. Jest błogosławieństwem. Bywa zagrożeniem. Podobno pewna słynna agencja wywiadowcza ma motto „To know is to die”. Ale kto by chciał żyć wiecznie.

Skomentuj

