Człowiek ma wolną wolę

8 List

Odkąd pamiętam chciałem pomagać ludziom. Nawet zawód sobie wybierałem pod tym kątem. Życie zweryfikowało marzenia i wylądowałem w zawodzie, który mnie zachwycił, ale który nie miał zupełnie nic wspólnego „ze mną” jako takim. Minęły lata i postanowiłem wrócić do tego co kocham. Zmiana zawodu, zmiana w ogóle życia to trudna zmiana i bywa bolesna, zwłaszcza w czasach tak czy inaczej rozumianego kryzysu.

No, ale chciałem pomagać. Skończyłem więc dodatkowe studia, kursy, szkoły opracowałem nawet własną metodę leczenia i wezbrała we mnie ewangeliczna chęć niesienia „pomocy”. Z czasem przyszło opamiętanie. Nie wszyscy chcą być zdrowi. Nie zdają sobie nawet sprawy często z tego, że nie chcą. Albo wręcz, że chcą umrzeć. Ciężka choroba bywa ucieczką, wołaniem o pomoc. I, bez względu na to jak okrutnie to brzmi, ludzie mają prawo chcieć umrzeć. Mają wolną wolę.

Teraz, gdy przychodzi do mnie ktoś kto chce pomocy – pomagam. Nie szczędząc wysiłków, robiąc najlepiej jak umiem to co robię. Tak samo gdy ktoś przychodzi i pyta. O coś. Odpowiadam najlepiej jak umiem, według mojej najlepszej wiedzy i zgodnie z tym w co wierzę. Ale nie idę z „kagańcem oświaty” w świat. Człowiek ma wolną wolę, takie jest prawo.

Skomentuj

