Electronic Voice Phenomena

22 Maj

Kiedyś zainteresowałem się EVP, zbierałem fakty, słuchałem i czytałem wypowiedzi różnego rodzaju specjalistów (w tym księży) od kontaktów ze zmarłymi. Nawet sam próbowałem coś nagrać, bez sukcesów.

Na każdym kroku spotykałem się z filmem „Głosy”, który ten fenomen rozpropagował, ale samego filmu nigdy nie widziałem, jakoś się nie złożyło.

Dziś go wreszcie obejrzałem i rzeczywiście, choć już nienowy, to kawał dobrego kina. Robi wrażenie i choć niemal od samego początku wiadomo co będzie dalej, trzyma w napięciu. Najmocniejsze są ostatnie sekundy czyli informacja, że:

„niemal co 12 nagrany głos to jawne groźby”

Na tym zresztą opiera się fabuła (nie zdradzam, warto zobaczyć).

Chciałbym jednak zwrócić uwagę na to, co entuzjastom umyka, a co przyszło mi do głowy już dawno. To nie są głosy zmarłych.

Wśród setek wypowiedzi na temat EVP znalazłem (niegdyś) także wypowiedź pewnego chyba jogina czy innego „mistrza” duchowego. Gość wyglądał jak lump spod mostu (niektórzy jogini tak mają) . Chociaż zdaje się, że operował Biblią, więc to raczej nie jogin. Nie ważne, nikt nie potraktował go poważnie (ja też nie) bo stanowczo nie był wiarygodny. Ale wybełkotał coś na kształt „to nie są zmarli maj friend, to są sługi diabła”.

I zdumiewające, ale teraz sądzę, że w pewnym sensie miał rację. To są głosy z niskiego (ciemnego) astrala, różnych bytów, które mają swoje interesy i znalazły nową metodę byśmy ich karmili. To nie są nasi ukochani zmarli, ktoś nas próbuje oszukać.

Skomentuj

